Egmont vil omsætte for 20 milliarder kroner i 2025

strategi for 2025

Mediekoncernen Egmont lancerer ambitiøs 2025-strategi, hvor fem vækstområder skal fordobles, de klassiske medieforretninger skal fortsætte udvikling og vækst, og der skal investeres 50 milliarder kroner i indhold.

Egmont har gennem film, tv, computerspil, bøger og magasiner direkte kontakt med millioner af medieforbrugere hver eneste dag. Med de største investeringer nogensinde i indhold og teknologi vil mediekoncernen styrke sin rolle i konkurrencen med de store globale aktører.

Egmont vil med strategien ”Scale Up & Stand Out” i perioden 2020-25 fordoble fem forretningsområder: digitale bøger, tv-streaming, computerspil, digitale agencies og e-commerce. Samtidig vil Egmont fortsætte med at udvikle og vækste den klassiske medieforretning som film- og serieproduktion, lineært tv, bøger og magasiner. Ambitionen er at omsætte for 20 milliarder kroner i 2025 mod 11,5 milliarder kroner i 2020.

Som en førende mediekoncern i Norden er journalistik og storytelling i centrum. Egmont vil over fem år investere 50 milliarder kroner i indhold som film, tv-serier, nyheder, sport, journalistik, computerspil, magasiner og bøger.

”2021 var et stærkt år for Egmont, og det er meget tilfredsstillende at se, at Egmont udvikler sig flot i den massive internationale konkurrence med vores medieindhold. Samtidig har vi de senere år opbygget betydelig ny forretning baseret på tre megatrends: at forbrugerne streamer mere, gamer mere og shopper mere online. Vi vil fordoble fem områder – digitale bøger, tv-streaming, computerspil, digitale agencies og e-commerce – samt udvikle den øvrige medieforretning yderligere og investere 50 milliarder kroner i indhold,” siger Egmonts koncernchef Steffen Kragh.

Egmonts 2025-strategi er en fortsættelse af de senere års transformation, hvor der er skabt 25% ny forretning, der ikke fandtes for fem år siden. Mere end 100.000 digitale bøger udgives i hele verden, streaming er blevet udbygget, og Egmont er nu bag syv computerspilselskaber samt 15 digitale agencies og e-commerce-virksomheder. Samtidig fortsættes den teknologi- og datadrevne udvikling, der har gjort, at Egmont er markant til stede på digitale platforme med lokalt indhold.

Egmont er en fond, der investerer langsigtet i udviklingen af medier og ejerskab af medievirksomheder. Som fond hjælper Egmont også børn og unge, og Egmonts uddelinger til næste generation vil blive øget med 50% frem mod 2025. Egmonts strategi 2025 har også konkrete mål for bæredygtighed, herunder at overgå til grøn energi.

Scroll to Top